NICORETTE® - For every cigarette there's a NICORETTE® - Print Logo

Padomi smēķēšanas pārtraukšanai

Ja Jums ir nepieciešams kāds pamudinājums, atcerieties – NICORETTE® ir šeit, lai Jums palīdzētu.

Mēs zinām, ka atmest smēķēšanu nav viegli. Tieši tāpēc mēs esam apkopojuši dažus vērtīgus padomus, kurus no savas pieredzes sniedz smēķētāji, kas ir veiksmīgi atmetuši smēķēšanu.

Varbūt tie var noderēt arī Jums.

Izmantojiet labo un kreiso bultiņu, lai pārvietotos uz augšu vai uz leju padomu sadaļā.

Saglabāt sevī pozitīvu attieksmi

Domājiet labas domas
Ja sajūtat vēlmi uzsmēķēt, domājiet par jebko tikai ne par cigaretēm – par skaistu dienu aiz loga, par maltīti, atcerieties kaut ko patīkamu. Jo mazāk domāsiet par smēķēšanu, jo vieglāk būs par to aizmirst.

Noskaņojiet sevi pozitīvi
Sastādiet sarakstu ar iemesliem, kāpēc gribat atmest smēķēšanu, un novietojiet to acīm redzamā vietā. Paturot tos prātā, Jums būs vieglāk brīžos, kad sāksiet pārdomāt, vai neatsākt smēķēt. Tie palīdzēs pārvarēt vājuma brīžus.

Problēmas vēl tikai būs
Smēķētājiem ir raksturīgi sevi noskaņot uz negatīvām domām. Tagad vairāk kā jebkad nepieciešams atcerēties savu apņemšanos.

Domājiet par sev kā nesmēķētāju nevis par nabaga bijušo smēķētāju.
Lietojot NICORETTE® košļājamo gumiju vai NICORETTE® plāksterus, vēl aizvien jutīsiet, ka varētu uzsmēķēt. Tomēr, pārtraucot smēķēt, Jūs jutīsiet kā uzlabojas smarža un garša, Jūs arvien vairāk izbaudīsiet maltītes. Neriskējiet to zaudēt tikai dēļ vienas cigaretes. 

Gribasspēks un paškontrole

Pārņem vadību
Atcerieties par gribasspēku un pajautājiet sev – vai tiešām man šī cigarete ir vajadzīga? Atgādiniet sev par visiem tiem svarīgajiem iemesliem, kāpēc nolēmāt atmest smēķēšanu. Vai tiešām vēlaties atteikties no visa, ko smagā darbā esat panācis, un aizmirst, cik tālu jau esat?

Pārvarēt spiedzi
Ja esat pārtraucis smēķēt uzreiz pilnībā vai smēķējis pārāk daudz un cenšaties samazināt izsmēķēto cigarešu skaitu, iespējams būs brīži, kad jutīsities, ka padodaties un jāņem cigarete. Saspringti brīži, piemēram, strīds mājās vai spriedze darbā, var tikai šos sajūtu pavairot.

Jūsu stingrā apņemšanās ir noteicošais faktors mērķa sasniegšanai.
Ja lietojat kādu no nikotīna aizstājēj terapijas līdzekļiem, bet nejūtat, ka tie palīdz, konsultējieties ar farmaceitu. Farmaceits varēs Jums ieteikt, kā NAT (nikotīna aizstājējterapijas) līdzekļus pareizi lietot un, ja būs nepieciešams, ieteikt kādu citu NAT līdzekli. Atcerieties, ja vēlaties, lai NAT līdzekļi sniegtu Jums vajadzīgo iedarbību, Jūsu lēmumam atmest smēķēšanu jābūt noteiktam un neatgriezeniskam.

Izvairīties no kārdinājuma uzsmēķēt un pamudinājumiem uzsmēķēt

Izvairieties no pamudinātājiem
Vienmēr paturiet prātā, ka alkohols un kafija var spēcīgi pamudināt ķerties pie cigaretes. Centieties izvairīties no alkohola lietošanas, ja jūtat, ka tas mazina Jūsu gribasspēku. Samaziniet dienā izdzerto kafijas un stipras tējas daudzumu. To vietā dzeriet kafiju bez kofeīna, ūdeni un augļu sulu.

Atbrīvojieties no visa, kas var radīt vēlmi uzsmēķēt.
Neattaisnojieties ar brīvdienām vai vakariem pēc grūtas darba dienas, ka viena cigarete Jums nepieciešama, lai atbrīvotos. Atcerieties, viena nejauša cigarete Jūsu kāri uzsmēķēt tikai palielinās.

Nodarbiniet sevi
Tiklīdz sajūtat vēlmi uzsmēķēt, atrodiet sev nodarbošanos. Visgrūtāk parasti ir agri no rīta. Jūs varētu atrast sev jaunu brīvā laika pavadīšanas veidu vai nodarboties ar fiziskām aktivitātēm. Atcerieties – kārdinājums uzsmēķēt ilgs tikai dažas minūtes. Tikai nedrīkst padoties!

Atrodiet ar ko aizstāt cigaretes
Ja esat kādā saviesīgā pasākumā vai ballītē, turiet rokās glāzi ar dzērienu. Tas nodarbinās un aizņems rokas. Parastās košļājamās gumijas vai kāds saldums arī var nomākt kāri pēc cigaretes. Jūs varat aizstāt bīstamās cigaretes ar NAT līdzekļiem. NICORETTE® košļājamā gumija var būt lielisks cigaretes aizvietotājs.

Lai atbrīvotos, nav vajadzīgas cigaretes
Pamēģiniet kaut ko jaunu, lai nomāktu sasprindzinājumu, piemēram, dziļi elpot, ik pēc noteikta laika pārtraukt darbu vai veikt vieglus fiziskus vingrinājumus. Ejot vannā, pamēģiniet pievienot ūdenim lavandas eļļu vai pirms gulētiešanas uzpiliniet pāris eļļas pilienus uz spilvena.

Dieta un fiziskas aktivitātes

Nodarbiniet sevi fiziski
Dodieties pastaigā, skrieniet vai peldiet, nepārslogojot sevi. Fiziskas aktivitātes Jūs ne tikai nodarbinās, ļaujot aizmirst sasprindzinājumu, tās padarīs Jūs arī spēcīgāku un veiklāku.

Ēdiet saprātīgi un pieturieties pie saviem ierastajiem ēšanas paradumiem.
Bieži vien sajūtas, ko rada kāre pēc cigaretēm, tiek sajauktas ar izsalkuma sajūtu. Ja jūtat lielāku izsalkumu kā parasti vai uztraucaties par svara palielināšanos, izvairieties no našķošanās ar kalorijām bagātu pārtiku, piemēram, šokolādes. Tā vietā turiet pa rokai augļus. Atcerieties, ka farmaceits Jums varētu sniegt kādu padomu.

Atalgot sevi

Regulāri sevi atalgojiet
Viens no ieguvumiem, ko ievērosiet atmetot smēķēšanu, būs nauda, kas paliks pāri. Neiztērējiet to, nolieciet un Jūs atklāsiet, ka summa varētu būt līdzīga algas pielikumam. Par naudu, ko parasti iztērējiet cigaretēs, nopērciet kaut ko sev ļoti kārotu.

Nekrist panikā

Atcerieties, Jūs neesat viens/viena.
Ģimenes un draugu atbalsts ir nenovērtējams. Jūsu ģimenes ārsts vai farmaceits neliegs savu padomu. Ja nomāc kārdinājums uzsmēķēt, atcerieties, ka mēs esam tikai viena zvana attālumā.

Ja no paša sākuma neizdodas…
Nekrītiet izmisumā, ja gadās atgriezties sākuma punktā. Daudziem bijušajiem smēķētājiem ir vajadzējis mēģināt vairakkārt, lai reiz pilnībā atteiktos no smēķēšanas. Domājiet par savu atgriešanos sākuma punktā kā par gadījuma rakstura šķērsli, nevis par neizdošanos. Uzskatiet to par vērtīgu pieredzi, ko paturēt prātā, lai šī kļūme nepārsteigtu Jūs atkal.